sobota, 4 kwietnia 2015

3

Postanowiłam poruszyć temat zachowania się w stosunku do chorych osób. Nikt nie może za to, że urodził się z wadą wymowy, wzroku albo, że cierpi na chorobę genetyczną. Oczywiście nie każdy oczekuje od nas współczucia, ale z pewnością nie jest mu miło, gdy zostanie wyśmiany.

Często słyszy się jak dzieci rzucają tekstami: ty downie. Nie rozumiem dlaczego tak robią, dla lansu? No to niech przestaną, bo swojej inteligencji tym nie udowodnią. Myślę, że powinno się bardziej uświadamiać dzieci, już od najmłodszych lat "z czym to się je". Może nie dochodziło by do takich sytuacji.

Podoba mi się, że ludzie nie zostają obojętni na marzenia najmłodszych i tworzą fundacje. Sama miałam okazję pomóc w spełnieniu marzenia pewnego niepełnosprawnego chłopca. Nawet nie wyobrażacie sobie jakie to uczucie, gdy zobaczycie niedowierzanie w oczach swojego małego znajomego. Czasami brakuje im już  nadziei na to, że kiedykolwiek zobaczą swojego ulubionego piosenkarza, tancerza albo porozmawiają z autorką najlepszej według nich książki.

Zakładane są też specjalne hospicja, gdzie wolontariusze pomagają osobom starszym w codziennym życiu i umilają im czas chociażby przez rozmowę.

Także po różnych wyjazdach edukacyjnych, gdzie spotykamy się z chorymi ludźmi zachowanie niektórych osób radykalnie się zmienia. Rozumieją, jak bardzo krzywdzili swoim zachowaniem kogoś, kogo nie znali.

Temat długi, ale wpis krótki. Myślę, że może oddziała w pewien sposób na kogoś, ktoś przemyśli swoje zachowanie i zada sobie pytanie, czy na pewno był fair w stosunku do innych.

6 komentarzy:

  1. Racja! Nie nalezy wyśmiewac się z osób chorych!
    Mój młodszy brat ma wadę wymowy, i przez to go "nawiedzają" w klasie.
    Jego "kolega" , którego mój brat bardzo lubi,popisuje się i przed klasą go wyzywa itd.
    Mój brat przez swoją klasę nie raz płakał. Ale się nie poddaje.
    Świetny post,zapraszam do mnie :)
    Zapraszam na mój blog!-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  2. Smutna prawda jest taka, że świata nie zmienisz. Po prostu ludzie tacy są. Piętnują inność od najmłodszych lat, wydaje mi się, że to po prostu leży w naszej naturze..

    http://nevermind-factory.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejku ten post taki króciutki, a ujął mnie za serce bardzo Ci za to dziękuję <3 skłoniłaś mnie do przemyślenia kilku spraw...
    http://truskawkowymotyl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post ! Bardzo dojrzale napisałaś :) http://steywithme.blogspot.com/2015/04/czesc.html#_=_ zapraszam dopiero zaczynam :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Ludzie zawsze śmieją się z tego, co sprawia, że mają poczucie wyższości, patrzą z góry na innych, "gorszych", nie zważają na to, że ktoś chory sam sobie tej choroby nie wybrał... I tak powstają prostackie teksty, typu ty downie.
    Notka dająca do myślenia :) Gratuluję.
    http://sloiczeknutelli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny post, nie lubię ludzi którzy wyśmiewają się z osób chorych, przecież każdego mogło to spotkać a oni nie rozumieją przez co takie osoby przechodzą.

    OdpowiedzUsuń